loading...
دریای همیشه پارس
فرزند کوروش بازدید : 183 شنبه 19 شهریور 1390 نظرات (0)
خوشبخت كسي است كه خوشبختي ديگران را فراهم سازد؛ چنين است فرمان و خواست اهورامزداي چاره‌ساز. ازين روي ما خواستاريم كه با نيروي راستي و پايداري نياز يكديگر را برآورده سازيم. اي آرميتي ، اي مهر خدايي مارا در زندگي از بخشش بينايي كامل و منش پاك برخوردار ساز.
يسنا ٤٣ بند ١

اي مزدا بهترين بخشش‌ها كه خودشناسي است، به‌ما ارزاني دار. اي نوراني‌ترين نور معنوي، به وسيله خرد مقدست مارا از دانش و منش پاك برخوردار ساز و از روي قانون اشا، روزهاي زندگاني مارا قرين خوشبختي و رسايي ساز.
يسنا ٤٣ بند ٢


پروردگارا؛ كسي كه ما را به راه راست ودرست زندگي و رستگاري جهان مادي و معنوي رهبري كند، بهشت بهره ساز! آن بهشتي كه پايگاه پرهيز‌كاران و پاك منشان و بارگاه قدس اهورايي است. بشود كه به رهبري آنان ما به تو راه يابيم.
يسنا ٤٣ بند ٣


اي مزدا من دريافتم كه تويي توانا و پاك و داور دادگري كه هر نيكي و بدي را پاداش و سزا مي‌بخشي. ايمان من به تو ناگسستني است. چون سزا و پاداش دروغ پرست و نيك منش را از زبانه آذر فروغمند و پاكت كه جز راستي و داد نيست، برقرار داشته‌اي.
يسنا ٤٣ بند ٤


آنگاه تو را مقدس شناختم اي مزدااهورا كه تو را سرآغاز و سرانجام همه چيز دانستم و دريافتم كه تو از روز ازل نتيجه و بازتاب هر گفتار و كردارنيك يا بدي را مقرر فرمودي و داوري تو پيوسته براين اصل است كه بدي بهره‌بدان و نيكي پاداش نيكان است تا روز بازپسين .
يسنا ٤٣ بند ٥


از آندم كه خرد مقدس مزدا در درون كسي راه يافت، نيروي معنوي و منش پاك در او پديدار شود و آنگاه است كه پيامبر تو خواهد توانست به او علم دين و دانش مينويي بياموزد تا به وسيله اين آموزش‌ها سرزمين پارسايي گسترش يابد و كسي نخواهد توانست پيروان تو را از راه راست و پاك منحرف سازد.
يسنا ٤٣ بند ٦


اي مزدا اهورا؛ هنگامي‌تو را مقدس شناختم كه منش پاك به من روي كرد و واداشت تا بيانديشم كه من كيستم ، از كجا آمده‌ام و دريابم كه وظيفه من دراين جهان چيست و به طرفداري از كدام گروه( نيك و بد ) برخيزم؟
يسنا ٤٣ بند ٧


آنگاه به خود پاسخ داده گفتم من زرتشتم و تا آنجا كه نيرو دارم دشمن سرسخت دروغ و پشتيبان استوار راستي خواهم بود، تا زماني‌كه همه جهانيان به كشور جاويدان راستي راه يابند. ازاين روي هميشه اي مزدا تو را ستايشگرم و با سرودهاي نيايش تو را خواهم ستود.
يسنا ٤٣ بند ٨

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 129
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 172
  • بازدید سال : 1,575
  • بازدید کلی : 55,005